De discriminatie van Joodse studenten doet de neven Theo van Gogh en Frank Wibaut besluiten in verzet te gaan. Ze doen koeriersdiensten en helpen onderduikers. Alles gaat steeds net goed tot 8 maart 1945.
‘Van Gogh en Wibaut in verzet’ is gemaakt door Pieter-Bas van Wiechen met muziek van Maarten Ornstein.
De serie ‘Bezet, audiomonumenten van de stad Amsterdam’ is een productie van het Amsterdams 4 en 5 mei comité.
Information
- Show
- Published5 March 2024 at 09:27 UTC
- Length26 min
- Season1
- Episode41
- RatingClean
