12 episodes

قصص الأمثال الشعبية المصرية يرويها لكم أحمد هاشم شعير

علي رأي المثل Ahmed Hashim

    • Education

قصص الأمثال الشعبية المصرية يرويها لكم أحمد هاشم شعير

    ابن الوز عوام

    ابن الوز عوام

    قصة و أصل مثل ابن الوز عوام 

    • 1 min
    في المشمش

    في المشمش

    قصة و أصل مثل في المشمش

    • 1 min
    الي ميعرفش يقول عدس

    الي ميعرفش يقول عدس

    قصة و أصل مثل الي ميعرفش يقول عدس 

    • 1 min
    الي اختشو ماتو

    الي اختشو ماتو

    قصة و أصل مثل الي اختشو ماتو

    • 54 sec
    لا خيار ولا فقوس

    لا خيار ولا فقوس

    قصة و أصل مثل لا خيار ولا فقوس

    • 1 min
    ده كوسة بقا

    ده كوسة بقا

    قصة و أصل مثل ده كوسة بقا

    • 1 min

Top Podcasts In Education