13 episodes

Çin'deki iş insanlarımızdan okuyan öğrencilerimize, kamu görevlilerinden bu ülkede yaşayan Türk expatlara kadar herkesle sıcak sohbetler yapıyoruz. Biz soruyoruz Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz olan Çin'deki Türkler, ülkede görüp yaşadıklarından süzdükleri deneyimlerini aktaracaklar.

Çin'deki Türkler Anlatıyor Cindeki Turkler

• Business

Çin'deki Türkler Anlatıyor-13

“Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz: Çin’deki Türkler” programında konuşan Hainan Eagles (Hainan Kartalları) yamaç paraşütü pilotu Ulaş Nacar, “İki ülke arasında diplomatik ilişkilerin kurulmasının 50. Yılı şerefine, Çin Seddi üstünden dostluk uçuşu yapmayı hedefliyorum” dedi.

Kerem Köfteoğlu’nun Youtube ve Yön Radyo’da sunduğu “Çin’deki Türkler: Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz” programına katılan turistik ada eyaleti Hainan’ın Sanya kentinde 2019’dan beri çalışan Ulaş Nacar, yaptığı işi şöyle özetledi: “Burası Çin’in tropik adası ve yerli turistler buraya ağırlıklı olarak vergisiz alışveriş yapmak için geliyor. Biz de Hainan Eagles (Hainan Kartalları) olarak, ‘towing’ ya da paramotor olarak bilinen turistik hizmeti veriyoruz. Yamaç paraşütündeki aynı ekipmanları kullanıyoruz tek farkı yamaçtan değil, yerden, sahilden kalkıp 400-500 metre yükselerek misafirlerimize yarım saatlik uçuş ve manzarayı seyretme imkânı sunuyoruz.”

Yıllardır Çin’de gerçekleştirmek istediği bir hayali olduğunu belirten Nacar, bu konuda şu bilgileri veriyor: “Bir tarafında Türk, öbür yanında Çin bayrağı olan yamaç paraşütüyle, Çin Seddi üstünden süzülerek uçuş yapmayı düşünüp duruyordum. Bu hayalimi, hazır buraya gelmişken ve iki ülke arasında diplomatik ilişkilerin kuruluşunun 50’nci yılı şerefini dostluk uçuşu şeklinde gerçekleştirmeyi hedefliyorum. Söz konusu uçuşun izinleri için hem Çinli hem de Türk yetkililerle görüşme halindeyim. Uçuş onayının çıkması halinde bu hayalimi gerçekleştireceğim. Projem için turizm bakanımızla görüşüp, çok önemli bir amacı olan bu uçuş için destek isteyeceğim.”

• 24 min
    Çin'deki Türkler Anlatıyor-12

“Çin’deki Türkler” programına konuk olan İstanbul Ateşi Genel Müdürü Tolga Göksel, Çin’de kurulu fabrikalarında sertifikalı helal et ürettiklerini belirterek, “Türk döneri ve sucuğunu ilk etapta bayilerimiz aracılığıyla Çin pazarında yaygınlaştıracağız. Sonrasında da dönerci dükkanlarının açılmasını sağlayacağız” dedi.

Kerem Köfteoğlu’nun Youtube ve Yön Radyo’da sunduğu “Çin’deki Türkler: Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz” programına katılan İstanbul Ateşi Genel Müdürü Tolga Göksel, 2015 yılından beri Guangzhou’nun Panyu bölgesinde Mengsa Meat olarak faaliyette olduklarını söylüyor. “İstanbul Ateşi markamızla helal et üretimi yapıyoruz” diyen Göksel “Üretim için gerekli olan tüm sertifikaları Çin Gıda ve İlaç İdaresi’nden aldık. Etlerimizi sağladığımız Avustralya’dan yılda 50-60 ton et ithal ediyoruz. Bu etten de başta Türk döneri, salam, sucuk olmak üzere 30’u aşkın pişirmeye hazır ürünler hazırlayıp pazara sunuyoruz. Lisanslı olarak ürettiğimiz Türk dönerini, bayilerimiz aracılığıyla Çin’de 51 noktaya ulaştırıyoruz.”

• 31 min
    Çin'deki Türkler Anlatıyor- 11

Kerem Köfteoğlu’nun hazırlayıp sunduğu “Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz: Çin’deki Türkler” programında konuşan JAC Ağır Ticari Araçlar Kalite Yönetim Genel Müdür Yardımcısı Hakan Bulak, Çin pazarının çok büyük olduğunu hatırlatarak “Fırsatlar içeren bu pazara hazır olanlar başarılı olur. Yeter ki, doğru partneri bulana kadar sabırlı olsunlar, gerekirse ilk başta belli bir zararı da göze alsınlar” dedi.

Bulak, 2019’dan beri Anhui’de kurulu JAC’ın (Jianghuai Automobile Co.) Ağır Ticari Araçlar Kalite Yönetim Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaparken elde ettiği başarılardan dolayı önemli bir ödül kazandı. Ödülün kentin hızlı ve müreffeh kalkınmasına katkı yapan yabancı uzmanlara verildiğini belirten Bulak, bu konuda şu bilgileri verdi: “İki yılda bir olmak üzere, Hefei şehrinin gelişmesine katkıda bulunan yabancı uzmanlara ‘Yabancı Uzmanlar Dostluk Ödülü’ veriliyor. Ödülü aldıktan sonra bir lojistik firmasına 3 bin adet tır çekicisi sattık. Tüm bu başarılar benle birlikte kamyon grubunda çalışan 2 bin kişiye aittir” diye ekledi.

• 41 min
    Çin'deki Türkler Anlatıyor - 10

Kerem Köfteoğlu’nun hazırlayıp sunduğu “Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz: Çin’deki Türkler” programında konuşan omg! (Oriental Media Group) kurucusu Semih Erken, lüks markaların DNA’sını çözmüş bir turizmci. Çin’in en lüks oteli “To Dream Retreat”i hizmete hazırlayan Erken, “Türkiye otelcilik konusunda önemli aşamalar kaydetti. Başarılı Türk otellerini dünyanın en hızlı gelişen Asya ve Çin pazarına açmak istiyorum” diyor.

Otelcilik sektöründe 26 yıllık kariyerinde Asya-Pasifik bölgesinde birçok lüks oteli hizmete açan Semih Erken “Son yıllarda lüks turizm konusunda çeşitli araştırmalar yaptım. Lüks markaların A’dan Z’ye tüm ihtiyaçları, DNA’sını çözüp birçok projeyi hayata geçirdim"dedikten sonra şunu ekliyor: "Bu noktadan hareketle, lüks turizmin bir yemeği altın tepside sunmak olmadığını söyleyebilirim. Tam tersine misafire otantik yemekler sunmak, şefin yemeğe kattığı özel sos, yaptığı minik dokunuşlar onu lüks hale getirir.”

• 35 min
    Çin'deki Türkler Anlatıyor- 9

“Çin’deki Türkler” programına konuk olan 9Th District kurucusu Malkoç Yıldan, çayın anavatanı Çin’de Türk çayı ve kahvesini tanıtıyor. Ülkede açık veya kapalı alanlarda gerçekleşen organizasyonlarda Türk kahvesini tanıttıklarını hatırlatan Yıldan “Yeni tanıtım kampanyası hazırlıyoruz. Şartlar uygun olursa Şanghay’da kahve dükkanımızı da açıp tanıtımlarımızı hızlandıracağız” dedi.

Çin’in çok büyük olduğunu vurgulayan Yıldan, bu pazara girmek isteyen Türk girişimcilerine önerilerini ise şöyle sıraladı: “Pazarın bu özelliğini akıllarından çıkarmayıp, ürünlerini ülkenin bütününde değil, bölgesel olarak tanıtsınlar. Pazarı iyi araştırsınlar bu konuda profesyonel danışmanlık hizmeti alsınlar. Ellerindeki hangi ürünü, hangi bölgede ve nasıl pazarlayacaklarını da danışmanların yapacağı öneriler doğrultusunda yapsınlar. Belirlenecek bölge Çin pazarına giriş noktası olup, diğer bölgelere açılmanın kapıları açacaktır.”

• 34 min
    Çin'deki Türkler Anlatıyor- 8

“Çin’deki Türkler: Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz” programına konuk olan girişimci- akademisyen Evrim Kanbur, Şanghay’da 90 kişiyle kurduğu “Expat Neighbors” adlı komşuluk platformunu 8 bin 500 kişiye ulaştırıp adını “HeyNeyb-Merhaba Komşu” olarak Asya bölgesinin en geniş komşuluk grubu haline getirdi. Jiao Tong Üniversitesine bağlı Weiyu Uluslararası İşletme Okulu akademisyeni; gezgin girişimci Evrim Kanbur, Çin’de kahve pazarının çok hareketlendiğine dikkat çektikten sonra “Türk girişimcilerimiz bu fırsatı değerlendirmek için ellerini çabuk tutsunlar” diyor. Kanbur, gezip gördüğü yerleri de While Travelling (seyahat ederken) adlı blogunda yazıp paylaşıyor.