El Racó del Manga

El Racó del Manga

El Racó del Manga és el pòdcast setmanal on el manga, l’anime i els videojocs parlen en català. Cada dilluns, nou programa amb tertúlies, notícies, humor i exclusives del manga i el doblatge d'anime català. "On el manganime serà en català... o no serà" 🎙️💛

  1. 8x23 – Especial CRISI Sx3 / DONKEY KONG COUNTRY

    FEB 2

    8x23 – Especial CRISI Sx3 / DONKEY KONG COUNTRY

    Al pòdcast d’aquesta setmana obrim el programa amb una de les notícies més polèmiques i indignants de les darreres setmanes relacionades amb l’anime en català. El 3Cat ha cessat Laia Servera, fins ara cap de continguts del Sx3 i considerada per gran part de la comunitat com la principal impulsora del retorn de l’anime doblat en català a TV3 i al Super 3. La decisió ha generat una forta reacció a xarxes socials, amb nombroses mostres de suport cap a la Laia i crítiques molt dures contra la direcció del 3Cat, posant de nou sobre la taula el futur del doblatge en català i l’aposta real per l’anime al nostre país. Explicarem TOTS els detalls. A La Càpsula del Temps, tindrem la visita del nostre amic Rubén Cereijo, doctor en biomedicina i apassionat del manganime i els videojocs retro. Junts viatgem als anys 90 per analitzar i reivindicar la mítica saga DONKEY KONG COUNTRY, una sèrie de videojocs clau en la història de Nintendo que va marcar tota una generació tant a nivell tècnic com jugable. A La Doraxarxa, inevitablement, tornem a carregar contra el cessament de Laia Servera, denunciant una decisió que la comunitat otaku en català no entén i que posa en risc la continuïtat de nous animes en català al Sx3. Tanquem el pòdcast amb el Tenkaichi Musical, on sona l’últim opening de Jigokuraku, interpretat en català pel duet Aventura x Japó. 🎧 Manga, anime en català, videojocs i reivindicació cultural… com sempre, al Racó del Manga. 💛

    1 hr
  2. 8x22 –JUJUTSU KAISEN vs FRIEREN. Amb AVENTURA x JAPÓ i ANTAIRAN

    JAN 26

    8x22 –JUJUTSU KAISEN vs FRIEREN. Amb AVENTURA x JAPÓ i ANTAIRAN

    A l’actualitat d’aquesta setmana, El Racó del Manga porta una EXCLUSIVA per a tots els oients: comencem a revelar les primeres veus del doblatge en català dels nous episodis de One Piece, que s’estrenaran properament al Sx3. Sabrem qui posa la veu a la Shirahoshi i a Hodi Jones. Revelarem properament més veus a les xarxes socials, i en propers pòdcasts. També ens farem ressò del nou anime de Bola de drac Super: “The Galactic Patrol”, anunciat en el recent Genkidamatsuri. A la secció central Parlem-ne, analitzem els nous animes que s’estrenen al Japó aquesta temporada d’hivern amb dos convidats de luxe: en Sabri, membre d’Aventura x Japó, i l’Antairan, artista 3D. Entre tots repassem tendències, expectatives i decepcions, però hi ha dos títols que destaquen per sobre de la resta: la tercera temporada de Jujutsu Kaisen, una de les franquícies més potents del moment, i la segona temporada de Frieren, que ha conquerit el públic amb la seva sensibilitat i narrativa pausada. Debatem si aquests animes poden marcar un abans i un després. A La Doraxarxa, polèmica servida: el 3Cat fa marxa enrere i torna a publicar un tall de vídeo esborrat prèviament, on l’economista Xavier Sala i Martín parlava al programa Col·lapse sobre l’engany del nou model de finançament singular per a Catalunya. Tanquem el programa amb el Tenkaichi Musical, on sona l’opening de Great Teacher Onizuka, versionat en català per Aida Deturck, demostrant un cop més que l’anime en català també pot sonar espectacular.

    1h 1m
  3. 8x21 – RAYMAN, l’històric personatge sense braços

    JAN 19

    8x21 – RAYMAN, l’històric personatge sense braços

    Aquesta setmana a El Racó del Manga obrim el programa amb una notícia clau per al futur del doblatge en català: es desconvoca in extremis la vaga del sector del doblatge de Catalunya. Analitzem què ha passat exactament, per què s’ha arribat a aquesta situació límit i quines conseqüències pot tenir aquest acord per a l’anime en català, les produccions del 3Cat, el SX3 i, en general, per a la normalització del català dins l’audiovisual. Una notícia que afecta directament actors, estudis i, sobretot, els espectadors que volem més sèries doblades en català. A la secció central recuperem La càpsula del temps, amb una convidada molt especial: la Whiteless, membre del pòdcast Les lladres del temps. Viatgem als anys 90 per parlar d’un videojoc que va marcar una generació: Rayman, el primer títol protagonitzat pel personatge sense braços ni cames més icònic de Ubisoft. Repassem el seu context històric, el seu impacte visual i sonor, i per què encara avui és recordat com una obra clau del videojoc europeu. Com no podia ser d’altra manera, a La Doraxarxa entrem en terreny polèmic comentant les declaracions de Salvador Illa, que celebra l’acord amb el govern espanyol sobre el nou model de finançament singular per a Catalunya. Què implica realment aquest acord? I com pot afectar la cultura, els mitjans públics i el suport al contingut en català? Tanquem el programa amb el Tenkaichi Musical, on aquesta setmana sona un espectacular medley de One Piece interpretat per les Younenki Music, amb diversos temes d’un dels animes més longeus de la història, versionats en català. 🎧 Manga, anime en català, doblatge i memòria col·lectiva… tot això, com sempre, a El Racó del Manga.

    45 min
  4. 8x18 – El retorn de POKEMON en català. Amb ÀNGELS RIBALTA i ISMAEL DELIC

    12/29/2025

    8x18 – El retorn de POKEMON en català. Amb ÀNGELS RIBALTA i ISMAEL DELIC

    Tanquem el 2025 amb un episodi carregat de notícies, debat i molta reivindicació del manganime en català. A la secció d’actualitat, la gran notícia de la setmana arriba directament del Japó: s’han anunciat nous animes de Keroro i també el retorn de Kochikame, dues franquícies mítiques que desperten nostàlgia i obren el debat sobre si algun dia les tornarem a veure amb doblatge en català. Un anunci que ha fet vibrar els fans i que torna a posar sobre la taula la importància de preservar l’anime clàssic i actual en la nostra llengua. A la secció central Parlem-ne, comptem amb dues veus que cal conèixer: Àngels Ribalta, actriu de doblatge i veu de l’Ash Ketchum en català, i Ismael Delic, actor de doblatge i veu d’en Lionel. Amb ells analitzem a fons la recent estrena de Pokémon Journeys amb doblatge en català al Super 3, dins l’ecosistema SX3 / 3Cat. Parlem del procés de doblatge, de la importància d’aquest retorn i del que suposa per a tota una generació que ha crescut amb Pokémon en català. A La Doraxarxa, aquesta setmana canviem la polèmica habitual per una pregunta clau: què farà en Doraemon la nit del 31 de desembre? Una secció especial per acomiadar l’any amb humor i mala bava marca de la casa. I al Tenkaichi Musical, tanquem amb una cover molt especial: “Simple and Clean”, interpretada per Aida Deturck, el mític tema del videojoc Kingdom Hearts, en català.

    50 min

About

El Racó del Manga és el pòdcast setmanal on el manga, l’anime i els videojocs parlen en català. Cada dilluns, nou programa amb tertúlies, notícies, humor i exclusives del manga i el doblatge d'anime català. "On el manganime serà en català... o no serà" 🎙️💛