Het Crypto Journaal

Satoshi Radio

Bitcoin-nieuws in 15 minuten. Elke maandag brengt het Crypto Journaal je het belangrijkste crypto-nieuws van de week – compact, scherp en zonder omwegen. Van het team achter Satoshi Radio, Nederlands grootste Bitcoin-podcast.

  1. 3d ago

    CME klaagt CFTC aan & Ark gaat live op Bitcoin | Het Crypto Journaal

    Er zijn nogal veel verschillende cryptoprojecten die de naam Ark gebruiken. We hebben per abuis het verkeerde logo gebruikt voor Ark en Noah wallet. De link in de beschrijving klopt wel, mocht je meer over Ark te weten willen komen. https://blog.second.tech/introducing-noah-and-arke/ In deze aflevering van Het Crypto Journaal bespreken we hoe Bitcoin onder druk blijft staan na het rentebesluit van de Federal Reserve, terwijl het sentiment in de markt verder is weggezakt naar extreme fear. Tegelijkertijd is er technisch nieuws uit de Bitcoin-wereld: Ark, een nieuwe laag bovenop Bitcoin, is live gegaan op mainnet en moet snelle, goedkope betalingen eenvoudiger maken. Verder kijken we naar de juridische strijd tussen CME en de CFTC over gereguleerde crypto-perpetuals in de Verenigde Staten. Tot slot staat de miningsector onder druk, nu Bitcoin volgens schattingen al maanden onder de gemiddelde productiekosten handelt en steeds meer miners zoeken naar alternatieve inkomsten, zoals AI-datacenters. Onze Nieuwsbrief en Community. Gebruik de link en krijg de eerste maand voor 5 euro: https://bitcoinalpha.nl/sr Handel in meer dan 400 digitale assets bij Bitvavo: https://bitvavo.com/ Onze website: https://satoshiradio.nl Onze podcast: https://open.spotify.com/show/3nhDsEwfrFUybBzgMjucTu In deze video: 00:00 Intro 00:57 Marktupdate 01:45 Fed vergadert over rente 02:30 Iran-update 03:45 Nieuwe Bitcoin-betaallaag 04:44 De nadelen van Lightning 06:18 Hoe werkt Ark? 10:00 Bark ging 10 juni live 11:15 Het gevecht om perpetuals 12:45 CME stapt naar de rechter 14:30 Bitcoin mining onder kostprijs 15:30 32.000 BTC verkocht 16:55 Conclusie

    18 min
  2. Jun 1

    Jamie Dimon valt stablecoins aan en VS pakt crypto af | Het Crypto Journaal

    In deze aflevering van Het Crypto Journaal staat de strijd om crypto-regulering in Amerika centraal. Jamie Dimon haalt hard uit naar Coinbase en de CLARITY Act, omdat banken vrezen dat stablecoins hun verdienmodel onder druk zetten. Tegelijk zet de CFTC de deur open voor gereguleerde crypto-perpetuals in de VS, waardoor Amerikaanse beleggers toegang krijgen tot een markt die jarenlang vooral buiten Amerika plaatsvond. Verder zegt het Amerikaanse ministerie van Financiën voor bijna een miljard dollar aan Iraanse crypto te hebben afgepakt, waarmee opnieuw duidelijk wordt hoeveel macht uitgevers van stablecoins zoals Tether hebben. Ondertussen blijft bitcoin onder druk staan door ETF-uitstroom, geopolitieke onzekerheid en een zwakke markt. Onze Nieuwsbrief en Community. Gebruik de link en krijg de eerste maand voor 5 euro: https://bitcoinalpha.nl/sr Handel in meer dan 400 digitale assets bij Bitvavo: https://bitvavo.com/ Onze website: https://satoshiradio.nl Onze podcast: https://open.spotify.com/show/3nhDsEwfrFUybBzgMjucTu In deze video: 00:00 Intro 00:48 Marktupdate 01:50 Recorduitstroom uit ETF's 03:35 Weer recordhoogtes voor Amerikaanse beurzen 04:08 Jamie Dimon haalt uit naar cryptosector 06:00 Het bezwaar van Dimon 06:48 “He's full of s--t” 07:38 Wie mag er geld verdienen aan stablecoins? 09:33 Brian Armstrong vs. Jamie Dimon 10:34 Kalshi krijgt groen licht voor BTC-perp 12:00 Futurehandel vooral buiten de VS 12:55 HYPE-token bereikt nieuw record 13:12 24/7-handel voor CME 13:45 Scott Bessent over Iran en crypto 15:14 VS “grijpt” 1 miljard in crypto 16:16 De grootste Tether-freeze ooit 17:00 Operation Economic Fury 18:00 Het bevriezen van tegoeden 19:01 Not your keys, not your coins 20:34 Conclusie

    21 min
  3. May 25

    SpaceX naar de beurs & Tether breidt uit | Het Crypto Journaal

    In deze aflevering van Het Crypto Journaal bespreken we hoe Tether het belang van SoftBank in Twenty One Capital overneemt en daarmee zijn invloed in de Amerikaanse bitcoinmarkt verder uitbreidt. Daarnaast kijken we naar de opkomst van een Europese euro-stablecoin, gesteund door onder meer ING, ABN AMRO en Rabobank, terwijl de ECB tegelijkertijd waarschuwt voor de risico’s van private stablecoins. Ook behandelen we de aanstaande beursgang van SpaceX, waarbij blijkt dat het bedrijf voor miljarden dollars aan Bitcoin op de balans heeft staan. Onze Nieuwsbrief en Community. Gebruik de link en krijg de eerste maand voor 5 euro: https://bitcoinalpha.nl/sr Handel in meer dan 400 digitale assets bij Bitvavo: https://bitvavo.com/ Onze website: https://satoshiradio.nl Onze podcast: https://open.spotify.com/show/3nhDsEwfrFUybBzgMjucTu In deze video: 00:00 Intro 00:46 Marktupdate 01:30 Regelgeving in Amerika vertraagd 02:14 Veel outflows uit de markt 02:45 Opnieuw een goede week voor Wall Street 03:10 Fear & Greed Index 03:40 Crypto blijft achter 04:00 Tether neemt belang van SoftBank over 04:58 De bitcoinbalans van Twenty One 05:55 Nog niets is definitief 06:52 Cory Swan reageert 07:55 Stablecoin in Europa 09:15 Christine Lagarde waarschuwt 10:05 De nadelen voor Europa 10:55 Private beloftes 11:20 Silicon Valley Bank 11:40 Tokenisatie 12:47 Project Pontes 13:47 SpaceX wil naar de beurs 14:20 Meer bitcoin dan gedacht 15:59 Conclusie

    17 min
  4. May 18

    Trump-filings en CLARITY Act zetten crypto op scherp - Het Crypto Journaal

    Deze week in Het Crypto Journaal: Bitcoin zakt terug onder de 77.000 dollar nadat sterke Amerikaanse inflatiecijfers en oplopende olieprijzen de markt onder druk zetten. Ondertussen haalt de CLARITY Act op het laatste moment een belangrijke Senaatshorde in Washington, terwijl nieuwe Trump-filings laten zien dat er in Trump-gerelateerde rekeningen werd gehandeld in crypto-aandelen zoals Coinbase en MARA. Daarnaast rolt Charles Schwab spot-handel in Bitcoin en Ethereum uit voor retailklanten en zet Wall Street steeds grotere stappen richting de financiële infrastructuur achter crypto. Onze Nieuwsbrief en Community. Gebruik de link en krijg de eerste maand voor 5 euro: https://bitcoinalpha.nl/sr Handel in meer dan 400 digitale assets bij Bitvavo: https://bitvavo.com/ Onze website: https://satoshiradio.nl Onze podcast: https://open.spotify.com/show/3nhDsEwfrFUybBzgMjucTu In deze video: 00:00 Intro 00:40 Marktupdate 01:12 Macronieuws 01:44 Hoge outflows uit Bitcoin ETF’s 02:30 Olieprijs loopt verder op 02:38 Kevin Warsh nieuwe Fed-voorzitter 03:10 Wall Street houdt zich sterk 03:23 Fear & Greed Index in fear 03:44 Ontwikkelingen rond de CLARITY Act 04:14 Rendement op stablecoins 05:00 Trump en crypto 05:28 Commissie stemt voor 07:21 Trump-filings onthullen transacties 08:35 Trump Organization reageert 10:10 De banden van Trump met crypto 10:44 Charles Schwab opent Schwab Crypto 11:46 Morgan Stanley lanceert geldmarktfonds 12:10 Franklin Templeton lanceert Benji

    14 min
  5. May 11

    Saylor zet deur open naar bitcoin verkoop & Miners zien meer geld in AI - Het Crypto Journaal

    In deze aflevering van Het Crypto Journaal bespreken we de opvallende koerswijziging van Michael Saylor, nadat Strategy voor het eerst serieus spreekt over mogelijke Bitcoin-verkopen om dividendverplichtingen te betalen. Verder kijken we naar de Amerikaanse CLARITY Act, die deze week een belangrijke stap zet in de Senaat terwijl het Witte Huis mikt op goedkeuring rond 4 juli. Ook duiken we in de groeiende trend waarbij beursgenoteerde Bitcoin-miners steeds vaker overstappen naar AI-datacenters, met miljardencontracten voor partijen als Hut 8, IREN en Core Scientific. Onze Nieuwsbrief en Community. Gebruik de link en krijg de eerste maand voor 5 euro: https://bitcoinalpha.nl/sr Handel in meer dan 400 digitale assets bij Bitvavo: https://bitvavo.com/ Onze website: https://satoshiradio.nl Onze podcast: https://open.spotify.com/show/3nhDsEwfrFUybBzgMjucTu In deze video: 00:00 Intro 00:50 Marktupdate 01:35 Macronieuws 03:25 Nieuwe records voor Wallstreet 04:25 Fear & Greed naar neutraal 04:53 Strategy publiceerd Q1 cijfers 07:22 Waarom moet Strategy mogelijk verkopen? 10:55 De 2 opties van Saylor 11:48 CLARITY Act update 14:25 Bankorganisaties liggen dwars 16:16 Bitcoin miners veranderen in AI datacenters 17:52 HUT 8 kondigt lease aan 18:57 Iren kondigt 5 jarige deal aan 19:55 Terawulf's grootste omzet komt uit AI 20:22 Core Scientific verkoopt 2385 Bitcoin 21:01 Bitcoin hashrate 21:30 Conclusie

    22 min

About

Bitcoin-nieuws in 15 minuten. Elke maandag brengt het Crypto Journaal je het belangrijkste crypto-nieuws van de week – compact, scherp en zonder omwegen. Van het team achter Satoshi Radio, Nederlands grootste Bitcoin-podcast.

You Might Also Like