Puurveerkrachtpodcast

Eric Pattiselanno

Het verhaal over de adelaar. Aflevering 1

  1. 03/26/2021

    Zingen is helend voor de mens#23

    Zingen is een prachtige manier voor de mens om je expressie te tonen en te ontladen. Het laat zien wie je bent in het pure zijn in je levensspoor. Bovendien is zingen helend voor je om uit je hoofd te gaan en alleen de zachte impulsen van je ziel te mogen voelen. Want alles stroomt in je lichaam als je dat gewaar bent. Vooral als ik mag zingen voor mensen. Bijvoorbeeld voor oudere mensen. Dan gebeuren er wonderen. Ze worden wakker! En ze voelen en stralen weer. Dat maakt mij in het moment zo gelukkig en dankbaar! 🙏🏽 Ik heb veel gezongen voor een oudere meneer die 96 is geworden en bekend stond als een nors iemand. Hij zat altijd in zijn rolstoel alleen voor het raam. Telkens als ik hem zag zong ik voor hem en hierdoor werd hij steeds zachter met tranen in zijn ogen. Hij zei vaak dan; ‘Eric je bent een engel voor mij’. Ik vond dat zo lief van hem en het ontroerende mij zo. Helaas is hij aan Corona overleden. Ik heb nog een poging gedaan om bij zijn afscheid aanwezig te mogen zijn, alleen de familie wilde alles in besloten kring doen. Dat heeft mij wel geraakt en verdriet gedaan. Gisteren heb ik de hele dag een online workshop gegeven voor een MBO onderwijsinstelling waarbij ik redelijk veel in mijn hoofd zat. En toen ik klaar was zei mijn innerlijke stem; ‘ Eric ga morgen de hele dag zingen’. En dat ga ik doen en ook voor mijn lieve oude vriend die er niet meer is ga ik zingen. Wie weet hoort hij mij nog in de hemel. Wens jullie een heerlijke dag vandaag. Ga gewoon lekker zingen en voel wat het met je doet. 🎶🎤

    14 min
  2. Het leven daagt ons uit om te LEREN LOSLATEN!#21

    03/01/2021

    Het leven daagt ons uit om te LEREN LOSLATEN!#21

    Ons hele leven is een voortdurend loslaten. Om te groeien en nieuw te worden in ons levensspoor moeten wij het oude kunnen loslaten. Vooral onze wonden en trauma’s uit het verleden. En dat is vaak een pijnlijk proces. Daarnaast moeten we bijvoorbeeld ons werk kunnen loslaten. Familieleden die je niet meer dienen. Onze ex-partner die liefdeloos is en waar wij een vechtrelatie mee hebben. Opgebouwde reputatie die niets meer voorstelt. Goede ( beste)vrienden met wie wij hebben samengeleefd en door wie we ons gewaardeerd voelden zijn heen gegaan en wat je niet begrijpt. Soms is er geen keuze en soms is het goed zoals het is. Daarnaast gaat het ook over het loslaten wat van uitwendige betekenis is. Het loslaten van bezit bijvoorbeeld. Minder bezit en aandacht voor duurzaamheid en meer minimaliseren. Iets wat mij steeds meer persoonlijk aanspreekt. Want een mens kan een hoop troep verzamelen in zijn leven. Als alles wat van uitwendige betekenis is kan worden losgelaten, dan treed de eigenlijke waarde van de mens in zijn PUURHEID pas naar voren. Een prachtige uitspraak van de bennedictijnermonnik Anselm Grun. Het gaat dus over de eigenlijke waarde van gewoon mens zijn. Dat wij er gewoon mogen zijn, meer niet. Wat mij vaak helpt in het loslaten als ik een bepaalde druk ( oud of nieuw) op mij af voel komen, is dat ik tegen mijzelf zeg;’ Eric maakt het allemaal niet zo gecompliceerd. Houdt het simpel en licht voor jezelf. Laat het maar los. Je bent prachtig op weg in jouw levensspoor en het gaat zoals het gaat’. Wat ook nog goed helpt om tegen jezelf te zeggen in het loslaten is:’ Iets wat geleerd moet worden herhaalt zich’. Een prachtig citaat en een absolute waarheid om bepaalde zaken wanneer het een patroon is, goed een plek te geven in het loslaten. Wil je een keer kennis maken met mij en filosoferen over het onderwerp ‘Loslaten’, dan stuur mij een dm of een mail naar info@puurveerkrachtacademie.nl Ik kijk er naar uit!😄 Wens je een heerlijke lichte dag vandaag in het loslaten. Warme en hartelijke groet, Eric🌺☺️🙏🏽

    13 min
  3. Doe minder als je moe bent, niet meer! #19

    02/18/2021

    Doe minder als je moe bent, niet meer! #19

    Veel mensen hebben een jachtig leven en hebben het altijd druk. Stellen allerlei doelen in hun leven met volle agenda’s en vaak worden zij ook geleefd door anderen. Ze zijn opgebrand en altijd moe. Het woord burn-out ligt op ieders lippen. Alleen heb ik wel de indruk dat het Corona tijdperk een ander soort moeheid met zich meebrengt. De strijd tegen het Corona maakt hen moe. Het lichaam is niet moe, maar de ZIEL is moe. De bezieling op de manier hoe wij eerst het Corona virus bestreden hebben is vervlogen. Er ontstaat een innerlijke rusteloosheid en dit heeft ook weer gevolgen voor onze gezondheid. Vooral aandacht voor jouw innerlijk zelf is een manier om deze rusteloosheid tegen te gaan. Bijvoorbeeld MINDER te doen ipv MEER te doen. Door onze geest te legen ervaren wij minder. Het is VOORBIJ HET DENKEN - NIET DENKEN EN NIETS IN ONSZELF VAST HOUDEN. Hoe doe je dat? Heel simpel! JE VERBINDEN MET DE NATUUR! ☀️ Als je buiten bent. Kijk naar de lucht hoe de wolken verdrijven. ☀️ Luister actief. Alle geluiden zijn verweven met de natuur en de dieren. ☀️Hoor en voel de wind om je heen razen. Zelf als je in de stad woont zijn er genoeg geluiden of gewaar momenten die het natuurgevoel oproepen. Je zult echt merken dat je een onderdeel bent van de natuur. Doe dit vooral als je moe, druk en rusteloos bent. Als is het maar paar minuten op een dag. Het is voorbij het denken en niet denken te gaan. Dat is het leren. Je zult verrast zijn hoe je ziel weer gevoed gaat worden en dit gaat doordringen in je hele lichaam. Wens je een heerlijke dag!

    7 min

About

Het verhaal over de adelaar. Aflevering 1