آموزش صلح يا آموزش جنگ؟! ( قسمت اول)

Read_books_loudly

كتابهامون رو بلند بخونيم.

Episodes

  1. آموزش صلح يا آموزش جنگ؟! (قسمت اول)

    01/29/2021

    آموزش صلح يا آموزش جنگ؟! (قسمت اول)

    . كتاب: #سه_گيني نويسنده: #ويرجينيا_وولف مترجم: #منيژه_نجم_عراقی ناشر: #نشر_چشمه «سه‌گینی» تاریخچه‌ی جنگ است. تاریخی که هیاهو و پستی بلندی‌های آن به قدری سرمان را گرم می‌کند که نمی‌توانیم عناصر موثر در خشونت شکل گرفته را از عوامل بازدارنده تمییز دهیم و این کار شاید تنها از کسی یا کسانی برمی‌آید که می‌توانند به این تاریخ از جایگاه ناظری بیرونی نگاه کنند. این کتاب بین دو جنگ جهانی، خطاب به مرد وکیلی نوشته شده که برای پایان دادن به جنگ از ویرجینیا وولف تقاضای کمک دارد.(پدیده ای استثنایی از نگاه وولف چراکه کمک گرفتن مردان از زنان عملی غیر‌معمول ، علی‌الخصوص در آن دوران، بود.) وولف به جای انواع کمک‌هایی که در آن زمان مرسوم بوده، یعنی امضا کردن پیمان‌ها و کمک‌های مالی، قدمی بزرگ‌تر در این راه برمی‌دارد. او که خود را به عنوان نماینده‌ی زنان تحصیلکرده، خارج از تاریخ و غیر از سازندگاه آن می‌داند، در این کتاب به فردتقاضا‌کننده نشان می‌دهد عناصر سازنده‌ی جنگ کدام‌ها هستند و تا زمانی که این عناصر پا بر جا باشند جنگ در جهان پایان پیدا نمی‌کند. این عناصر همان عقل متعارف، حق مالکیت، نگاه سلسله مراتبی، نظام‌های سیاسی و اخلاقی، ارزش‌های تعریف شده، نظام‌های آموزشی و در یک کلام "مردانگی" به معنای متعارف آن و جهان ساخته شده به دست این گروه از مردان است. در این بخش منتخب از کتاب وولف می‌خواهد به این فکر کنیم که امیدمان به تحصیلات و آموزش و ساختن جهانی بهتر از این مجاری، تا چه میزان واهی است... س.د مشتاقانه منتظر خوندن نظراتتون راجع به قسمت اول اين پادكست هستم.🌸🌸

    6 min

About

كتابهامون رو بلند بخونيم.