I ugens Radio Information tegner vi et portræt af Labours nye håb og Storbritanniens mulige næste premierminister, Andy Burnham. Vi dykker også ned i den svære debat om aktiv dødshjælp efter Preisler-sagen, og så fælder vi dom over finalesæsonen af ’The Bear’. Keir Starmer er fortid, Storbritannien skal have sin syvende premierminister på bare ti år, og alt tyder lige nu på, at det bliver Manchesters borgmester, Andy Burnham, også kendt som King of the North. Håbet er, at han kan vinde de tabte arbejderklassevælgere tilbage for Labour og dæmme op for protestbølgen fra Nigel Farage og hans højrefløjsparti, UK Reform. Men hvem er den 56-årige Burnham, der ifølge The Independent klæder sig som en »far, der styrer grillen« og slår sig op som folkets mand? Hvad er det, han politisk kan tilbyde briterne, som Starmer ikke kunne? Og hvad er det for et Storbritannien, han arver? Mathias Sindberg tegner et portræt af manden, der skal forsøge at redde Labour og samle et splittet Storbritannien. Har man pligt til at forhindre et andet menneske i at tage sit eget liv? Det er spørgsmålet, som står tilbage, efter at ni familiemedlemmer til filmproducent Ebbe Preisler er blevet sigtet for ikke at gribe ind, da han i 2025 valgte at dø for egen hånd. Samtidig har sagen genåbnet en større, principiel debat om aktiv dødshjælp: Et flertal af danskerne er for, men eksperterne advarer mod en glidebane, og internt i regeringen er der også uenighed. Sammen med Louise Schou Drivsholm dykker vi ned i den svære debat set i lyset af Preisler-sagen. Har du selvmordstanker? Kontakt Livslinien på livslinien.dk eller telefon 70 201 201, hvis du har brug for hjælp. Ring 1-1-2, hvis situationen er livstruende. Og endelig får vi også tid til at tale om den femte og sidste sæson af det komiske kokkedrama The Bear, som ifølge vores anmelder heldigvis slutter på samme høje niveau, som serien startede. Nok har kvaliteten været svingende undervejs, men som seer bliver man belønnet for at have holdt fast. Hør Lone Nikolajsen levere et animeret forsvar for »den ikke helt vildt gode fortsættelse af noget rigtig godt«.